Een online receptie

Als ondernemer moet je risico’s nemen, dat hoort nou eenmaal bij het vak. Een deel van jouw succes is toch echt een beetje geluk, maar toch is het overgrote deel van het succes van een ondernemer hard werken en risico’s inschatten. Als ondernemer moet je investeren in goede dingen, je moet hard werken, je moet de leiding behouden en je moet een goed overzicht van de financiën hebben en je moet goed zijn in de marketing. Toch gaat het er aan het eind van de dag om dat jij financieel succesvol wordt, dat je omzet draait en uiteindelijk natuurlijk ook winst. De vraag is dan nu hoe je dat voor elkaar krijgt. Wat je sowieso kan doen is spelen met de prijzen van jouw producten of services, maar je kan ook spelen met waar je je geld in investeert. Bijvoorbeeld, investeer jij jouzelf in personeel die bij de receptie staat of investeer jij in een onbemande receptie? Weeg de voor- en nadelen goed af.

Het voordeel van een bemande receptie, is dat er meer persoonlijk contact mogelijk is. Enerzijds gebeurt dit tussen jouw bezoekers en medewerkers, en anderzijds bij jouw personeel. Wanneer je een bemande receptie hebt, is het een stuk makkelijk om feedback te krijgen en is het ook een stuk gemakkelijker om gelijk iemand te helpen. Een nadeel aan een bemande receptie, is dat er menselijke fouten kunnen voorkomen. Iemand kan maar net een foutje maken dat later vitaal blijkt te zijn. Een onbemande receptie is erg voordelig om te hebben, en ten eerste is dat omdat je zo geld bespaart op de salarissen van de receptionisten die normaal gesproken achter de balie zouden werken. Mensen achter de balie zijn nu eigenlijk niet meer nodig, want je hebt toch al een virtuele receptie in de vorm van een aanwezigheidsregistratie app!

https://www.economy.nl/