Elke dag smullen ondanks je PDS

Als jij het prikkelbaar darm syndroom onder de leden hebt, dan is het waarschijnlijk heel lastig om alleen de dingen te eten die jouw darmen wel verdragen. Op feestjes, op familiebezoeken, op verjaardagen, in de kantine en in restaurants moet je altijd lang zoeken voordat je iets vindt dat jij wel kan eten. De voedingsstoffen die jij volgens het fodmap dieet mag eten, zijn namelijk heel beperkt. Bij het fodmap dieet denk jij misschien dat het een dieet is waarbij je dus zal afvallen. In tegendeel, het fodmap dieet is helemaal niet bedoeld om af te vallen. Het is juist een manier om er achter te komen, op welke voedingsstoffen jouw maag zo heftig reageert. Het is een van de behandelingen van het prikkelbaar darm syndroom. Door het fodmap dieet te volgen, kom jij er achter welke soorten koolhydraten jij wel kan eten en welke soort koolhydraten jij niet zo goed kan verdragen. Hier ga je achter komen door het fodmap dieet te volgen. Het volgen van dit FODMaP dieet gaat zo: eerst eet je een periode geen Fermerteerbare Oligosachariden, daarna eet je een periode geen Disachariden, daarna volgt een periode zonder Monoscarariden en tot slot doe je een periode zonder Polyolen. Dit lijken allemaal ingewikkelde namen, maar in principe zijn het allemaal verschillende soorten koolhydraten.

 

Als je dit dieet aan het volgen bent, dan heb je dus die periodes waarin je een bepaalde productgroep niet mag eten. Dat kan heel lastig zijn, sommige van die dingen at je eerst elke dag. Toch wil jij lekker en gezond blijven eten. Gelukkig bieden wij van Verdify een oplossing voor dit dilemma! Op onze website kan je je dieetrestricties allemaal precies invoeren en dat verzinnen wij allemaal lekkere en gezonde fodmap recepten voor jou. Hier kan je inspiratie uit halen terwijl je er zeker van bent, dat je dit allemaal mag eten. Lekker smullen dus!

https://verdify.nl/