Zoek aansluiting bij bestaande reclame-uitingen

Je hebt je marketingmix goed ingevuld en bent tevreden met wat je inspanningen opleveren. Toch kan het nog zinvol zijn om over Qyn digital signage na te denken. Vergelijk je boodschap maar eens met de reclame die op televisie komt. Je herkent het meteen als het een nieuwe reclame is, die je nog niet eerder hebt gezien. Als er humor, een muziekje of zang in de reclame zit, blijft hij langer hangen. Maar in beginsel gaat het erom dat verandering opvalt. En dat is wat je met digital signage helemaal zelf in de hand hebt.

Verandering valt op

Alles wat afwijkt van de standaard, is makkelijker te onderscheiden. Dat is ook waarom bewegend beeld altijd je aandacht trekt. Het is alsof je ogen zoeken naar een scherm, zodat je het gevoel hebt dat je niks mist. Of het nu nieuws of mode is, je wilt het volgen. Met digital signage heb jij met een druk op de knop invloed op wat jij met jouw digitale beelden wilt laten zien. Als je elke dag een andere thee van de dag laat zien met je theewinkel, dan is de kans veel groter dat iemand die thee wil proberen. En als de klant eenmaal binnen is, kun je met je krijtbord– die niet zo flexibel is – alle andere aanbiedingen onder de aandacht brengen.

Goed voorbeeld doet volgen

Denk nog eens terug aan de theewinkel. Behalve elke dag een nieuwe thee in de schijnwerpers zetten, kun je ook een korte demonstratie laten zien, allerlei attributen voor het zetten van thee etaleren en de workshop ‘je eigen theemelange samenstellen’ onder de aandacht brengen. Alles wat je extra doet naast de normale verkoop, krijgt met digital signage het podium dat het verdient. Het is dan ook verstandig om – als je zelf de mogelijkheden nog niet ziet – je eens te verdiepen in digital signage en wat het voor jou kan betekenen.