Hoe creëer je de ultieme brand experience?

Ervaringen creëren herinneringen. Wanneer je je een bijzonder opmerkelijk moment uit je verleden herinnert, is de reden dat het zo duidelijk is vanwege de ervaring die het voor je heeft gecreëerd. Een geweldige ervaring is een krachtig iets: het genereert emoties en heeft een blijvende impact op de ervaarder. Dat betekent dat ervaringen een ongelooflijke kans bieden voor merken om in contact te komen met klanten, wat leidt tot loyaliteit en groei. Maar hoe kan een merk een beleving creëren en wat maakt die beleving zo geweldig?

Wat is een brand experience en waarom zijn ze zo belangrijk?

Voordat we ingaan op de how-to van het creëren van een brand experience, laten we eerst een stap terug doen en duidelijk maken wat we bedoelen als we het hebben over een ‘merkervaring’. Columbia Business School gebruikt deze definitie: ”Merkbeleving wordt opgevat als sensaties, gevoelens, cognities en gedragsreacties die worden opgeroepen door merkgerelateerde stimuli die deel uitmaken van het ontwerp en de identiteit, de verpakking, de communicatie en de omgeving van een merk.”

Simpel gezegd, is een merkervaring een persoonlijke, live interactie tussen een merk en haar consumenten. Het komt IRL voor, waarbij audiovisuele middelen, locaties, mensen en meer worden gebruikt om de vijf zintuigen aan te boren en het ongrijpbare concept van ‘merk’ om te zetten in iets heel concreets en aanwezigs. Brand experiences zijn participatief en hands-on, waarbij consumenten actief deelnemen aan de ervaring.

Merken gebruiken al lang live ervaringen als een manier om betekenisvolle relaties met mensen op te bouwen, maar door technologische vooruitgang zijn ze de afgelopen jaren meer betrokken en gevarieerder geworden. Door gebruik te maken van digitale storytelling-tools, sociale media, slimme apparaten en meer, hebben merken vrijwel eindeloze mogelijkheden om een ​​brand experience op te bouwen.

Hoe creëer je de ultieme brand experience?

Meer mogelijkheden

Het is handig dat er nu meer mogelijkheden zijn voor brand experiences dan voorheen, want ook merkbelevingen vormen een belangrijkere rol dan ooit. Consumenten waarderen ervaringen nu eenmaal boven materiële objecten, wat betekent dat merken aan meer moeten denken dan alleen productkenmerken wanneer ze hun doelgroep proberen te bereiken. Bovendien veroorzaken experiences sterke én blijvende emoties, waardoor de kans groter wordt dat een consument een actieve pleitbezorger van een merk wordt. Uit een wereldwijd onderzoek bleek zelfs dat 59% van de mensen brand experiences meer waarderen dan enkel marketingactiviteiten. 

Brand experiences stellen bedrijven in staat om belangrijke gegevens te verzamelen over de consumenten die deelnemen aan de ervaring, wat vervolgens kan leiden tot betere marketinginspanningen. Bovendien zullen deelnemers waarschijnlijk berichten over de ervaring op sociale media plaatsen, waardoor het bereik van het evenement wordt uitgebreid naar degenen die er niet persoonlijk bij konden zijn.

Ontdek alle gemakken van een brand experience en laat Bruns je helpen. 

https://www.bruns.nl/werkvelden/brand-experience-center

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

Koelopslag voor rozen: de sleutel tot langdurige versheid

Rozen zijn kwetsbare bloemen die onder de juiste omstandigheden moeten worden bewaard om hun versheid en schoonheid te behouden. Vooral ...

Haal het beste uit je team met een inspirerende teamdag

Een teamdag is de ideale gelegenheid om jouw team even uit de dagelijkse routine te halen en op een andere ...

Ontdek de verfijnde wereld van vinyl vloeren

Sta je op het punt je interieur een make-over te geven? Overweeg dan zeker vinyl vloeren voor een naadloze combinatie ...

Het perfecte laminaat voor je interieur

Laminaatvloeren zijn tegenwoordig een populaire keuze voor mensen die duurzaamheid en stijl in hun interieur willen combineren. Bij het zoeken ...

De ultieme mix van stijl en functionaliteit

Gietvloeren hebben zich gevestigd als de ultieme keuze voor wie op zoek is naar een naadloze mix van stijlvol design ...

Gietvloeren voor in je huis: Een stijlvolle keuze voor optimaal comfort

Als ervaren blogschrijver voor Floorlife.nl, ben ik verheugd je meer te vertellen over het fascinerende en eigentijdse concept van gietvloeren. ...

De voordelen van een Evo matras voor een betere nachtrust

Een goede nachtrust is essentieel voor een gezond en energiek leven. Het kiezen van het juiste matras speelt een cruciale ...

Verlicht het donker

Buitenverlichting is niet alleen een functionele toevoeging aan je buitenruimte, maar ook een kans om een sfeervolle ambiance te creëren. ...

Kies het perfecte dekbed voor een fijne nachtrust

Een goede nachtrust begint met comfort, en een essentieel onderdeel van dat comfort is het dekbed. Het juiste dekbed kan ...

Voordelen van rolgordijnen

Rolgordijnen hebben zich gevestigd als een veelzijdige en eigentijdse keuze voor raambekleding. Met hun praktische functie als zonwering en privacy ...

Voordelen van bedden op maat

Een goed bed is essentieel voor een goede nachtrust en algehele gezondheid. Op maat gemaakte bedden bieden een scala aan ...

De voordelen van het huren van een verhuislift bij stadsverhuizingen

Een verhuizing in een drukke stad kan een uitdaging zijn, en het huren van een verhuislift kan aanzienlijk bijdragen aan ...

Ladekast kopen voor in uw woning

Een ladekast kan een veelzijdige en praktische toevoeging zijn aan uw woning. Of u nu op zoek bent naar extra ...

Het duurzame aspect achter zonnepanelen voor uw woning: Eigen laadpaal

In een tijd waarin duurzaamheid en milieubewust leven hoog in het vaandel staan, wordt de combinatie van zonnepanelen en een ...

Voordelen van het kopen van kunst: investeren in schoonheid en betekenis

Het kopen van kunst is meer dan alleen het verwerven van een kunstwerk; het is een investering in schoonheid, emotie ...

Dit moet je weten over de administratie van je webshop

Als ondernemer van je eigen webshop ben je vast en zeker dag en nacht met passie aan het werk. Echter ...