In deze tijd waarin we veel thuis werken is het handig om terug te kunnen vallen op online steun. Bij Shiftbase is die hulp goed geregeld. Het Help Center staat vol informatie, tips, handleidingen et cetera. Heb je onlangs Shiftbase aangeschaft en ben je bezig je weg te vinden in dit multifunctionele personeels administratie en urenregistratie pakket? We hebben wat adviezen voor je en baseren ons op de artikelen van het Shiftbase Help Center. Allereerst is het zaak al je medewerkers aan te melden. Het tabblad ‘medewerkers’ staat rechts bovenaan. Door middel van de groene knop kun je mensen registreren door de voor- en achternaam en het team in te vullen. Vervolgens geef je op welke diensten er allemaal zijn. Ga naar ‘rooster’ op de blauwe menubalk, dan naar diensten / teams en het groene plusje. Maak gebruik van duidelijke korte namen als ochtend, middag, avond, dag en nacht en vermeld erbij wat de begin- en de eindtijd is. En dan is het al tijd voor het rooster. Er zijn twee manieren van roosteren: sleep een dienst naar een medewerker of klik op een bepaalde dag en vul daar de gegevens in. Ben je klaar met het rooster dan is de volgende stap het uitnodigen van je personeel. Per persoon geef je het emailadres op door op ‘wijzigen’ te klikken. De optie ‘verstuur nieuwe login gegevens’ verschijnt vanzelf. Zet een vinkje, sla op en klaar ben je. Iedereen krijgt nu een mail met daarin beschreven hoe ze zich kunnen aanmelden bij Shiftbase. Om er zeker van te zijn dat je overal en altijd in de Shiftbase omgeving kunt werken, download je de app. De basis is gelegd! Goede communicatie met je team is essentieel. Shiftbase biedt de mogelijkheid real time berichten te versturen. Nieuwsberichten wijzigen en verwijderen kan ook. Via de tool toegangsrechten bepaal je wie er allemaal nieuws kan doorsturen. Het is mogelijk een nieuwtje naar ‘allemaal’ te zenden, maar je kunt je ook richten tot een afdeling of vestiging. |
https://www.shiftbase.com/nl/ |
