We bevinden ons in een digitale wereld. Iedereen heeft toegang tot het internet en iedereen is online vindbaar. Dit biedt bedrijven en organisaties vele kansen op het gebied van online marketing. Veel mensen kunnen worden bereikt tegen relatief lage kosten. Bovendien is er de mogelijkheid om te zien wie de advertenties te zien krijgt en om hoeveel mensen het daadwerkelijk gaat in tegenstelling tot offline marketing. Maar dit betekent niet dat offline marketing de wereld heeft verlaten. Sterker nog, offline promoten blijkt nog steeds enorm effectief te zijn. Daarom is het voor bedrijven en organisaties belangrijk om hierin te blijven investeren. In dit artikel bespreken we een aantal ideeën voor een goede offline promotie. KalendersEen goede en effectieve vorm van offline promotie is het creëren van je eigen kalender. De kalender kan je laten bedrukken met jouw logo en eigen huisstijl. Je heb hierbij de keuze uit verschillende kalenders zoals een weekkalender, maandkalender, kwartaalkalender en meer. Kalenders worden over het algemeen dagelijks gecheckt waardoor je het hele jaar door in beeld blijft. Hoe slim is dat?
Bushalte en billboardsAls je aan het wachten bent op de bus is het je vast wel eens opgevallen dat het bushokje omringt is met reclameposters. Tot op de dag van vandaag wordt hier nog volop gebruik van gemaakt en dat is niet zo gek. Dagelijks wachten duizenden mensen op de bus en rijden er nog eens duizenden mensen voorbij bushokjes. Hetzelfde geldt voor billboards. Billboards staan meestal op plekken waar veel mensen dagelijks voorbij komen zoals langs snelwegen of in grote steden. Omdat dit door veel mensen wordt opgemerkt, blijft het enorm effectief. Hoewel deze methode van offline promotie erg effectief is, hangt er ook een behoorlijk prijskaartje aan. Voor vele is dit natuurlijk niet rendabel. Heb je niet zo veel budget om uit te geven aan offline promotie? Dan is een flyer wellicht interessant. FlyerenEen folder of een flyer is ook een effectieve vorm van offline promotie vanwege het feit dat er geen grote kosten aan verbonden zijn en dat je snel en duidelijk kan overbrengen wie je bent en wat je te bieden hebt. Wat hierbij belangrijk is, is dat je alle informatie op één stuk vlak moet over kunnen brengen. Daarom is het van belang dat het kort en bondig moet zijn. Het liefst met afbeeldingen en minder tekst. Mensen zijn visueel ingesteld en onthouden plaatjes beter dan lappen tekst. Een belangrijke tip hierbij is: Wees origineel. Iedereen kan reclame waarderen als het goed uitgevoerd en origineel is. Dit klinkt wel makkelijker gezegd dan gedaan. Creativiteit is hierbij erg belangrijk. Iedereen kan een visitekaartje maken maar daadwerkelijk opvallen moet je wel met iets origineels komen. |